Orättvist!

Man kan inte alltid komma överens med allt och alla.

I några månader nu har min lilltå hatat mig!

Ibland önskar jag bara att den kunde försvinna. Men de är FEL!
Alla är lika världefulla! stora och små, starka och svaga, mörka och ljusa, Alla!
Tänk vad mycket diskriminering vi har egentligen, även om den är så liten som stor och lill tå eller så stor som "svarta och vita" ! alla är vi Guds skapelser och han älskar oss alla precis lika Mycket!

Idag i skolan, på rasten diskuterade vi Homo- bröllop i kyrkan, någon tyckte att de var oacceptabelt och någon att det var självklart, att man skulle ha de.
I bibeln står det att, det så gott som är ett stort brott att vara homo. MEN det står också att Gud älskar alla lika mycket, Pungt slut!
 
Så, vad ska man nu göra?
Kan vi få en helt rättvis jord?
Sån tur att när vi vaknar imorrn och jorden är rättvis, kommer vi nog tyvär inte ha.
Men om vi allihop i alla länder hjälps åt till 100% så tror jag på, att jorden är rättvis, kanske 50år efter beslutet fattats!

Och tänk vad härligt allt skulle bli!
men sen är de ju de också, att om allt vore perfekt, hur spännande skulle då livet vara?
Inte speciellt spännande alls.. så kanske, kanske har vi de bra eller rent ut sagt perfekt som vi har det!  Eller...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback