Bibel eller Forskning?

En fråga som slagit mig många gåner är, vad är sant, big bang eller att Gud skapade jorden??

Fram til åk3 skulle jag direkt sagt -Gud skapade jorden!

Sen åk3-6 skulle jag svarat -Bigbang!

Men nu så vet jag inte vad som stämmer... Är det nått som stämmer??

(För att slippa oklarheter läs med en nypa salt ;) )

GUD/BIBEL

I 1a moesbok står det att: på sju dagar skapade Gud himmel och jord, sol, levande vaerlser hela faderullan.


BIG BANG/ FORSKNING
Det fanns en liten "kula" med storlek som en ärta, som exploderade och på ungefär de sättet blidades Tellus.

Jag tror nog att det kan finnas en blandning, för det står I begynnelsen skapade Gud himmel och jord. Jorden var då öde och tom, Här ser ju jag direkt att det är ärtan som är skapad. (lite mellanrum) Gud sade"ljus, bli till!
Och då PANG! Där har vi smällen, där kom självaste Big Bang, och sen kommer allt annat Gud säger efter det...
Mitt svar lite förkortat :)




 


"


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tror de båda hänger ihop. Guds kraft låg bakom Big Bang... ;)

2010-08-13 @ 12:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback