"Helljus hemma" in my heart!

Hejsan allihopa!

I fredags tog som sagt var Jag, Fia, Amanda och Richard tåget till Gävle, för att sedan åka vidare till Söderhamn, och "Helljus hemma"! En kort sammanfattning skulle nog vara: Vi skrattade oss dit!
Väl framme på gården, var det en härlig känsla att se alla igen!
Framemot kvällen blev det Gudstjänst! Talare var Daniel Strömner och Lovsångsteamet var från Örbyhus/Tierp och Sundsvall!

På lördagen vakande hela stugan tidigare än vi behövde, åt frukost, fixade i ordning oss och gick på Bibelstudie, med Daniel. Lunch, och samling i smågrupper inför mångkampen, som gick Utmärkt ingen annan än min grupp 6, vann!

Sen var det fritid och middag.
Och det var åter dags för Gudstjänst, denna gång med nattvard. Efter predikan var det "Grill",
parisare (korvburgare) och fika, efter i Kyrksalen forsatte det (frivilligt) med Lovsång och bön, 
Jag och Fia gick dit,
även fast ingen sa något speciellt, så var det en väldigt rörande stund, en känsla av att Gud verkligen fans där, att Han var där och lyssnade på alla böner, samtidigt som Han
Svarade! Efter en stund kände jag nästan att tårarna var på väg, och jag var varken Väldigt glad eller ledsen, så lite skummt tyckte jag att det var.
Men ialla fall så säger jag till Fia att jag tänker ta en liten promenad bland machallerna som var utplacerade över hela gården, och att hon gärna fick följa med om hon ville, så 2 lovsånger senare gick vi ut och promenerade ner till vattnet under stjärnklar himmel, längs en machall stig!
Under lördagen blev även 2 av deltagarna ett officiellt par! Grattis!

Idag på söndagen vaknade jag och Fia först, 08.15 väckte/påminnde vi alla om frukost.
Åt och städade/packade, och gick på den Sista Gudstjänsten för helgen,
Ibörjan när vi sjöng tillsammans hör plötsligt att hemskt skrik från bakere delen av salen,
en vuxen kvinna satt och "ropskrek" Jag fick panik och grep snabbt och hårt tag i Fias stackars arm, Jag trodde någon höll på att Dö! Och var aldeles skakis i en kvart efter! 


På hemresan fick vi sällskap av 4 Gävletjejer, trevligt värre!
Vi åkte buss till Holmsveden, där vi skulle vänta i 72min på tåget. Men där fanns det en pizzeria som fick besök av oss, som i vår tur fick besök av getingar, varav en dog, så vi hade en begravning för den, vi satt och sjöng "herrens välsingnelse" och De i köket tyckte nog att vi var helt knäppa, men vad gör de?
Det vart ännu en rolig, hemresa med tåg till gävle, där Amandas pappa hämtade oss med bil. 
Det vart en liten sightsing, först till strömsberg för att släppa av Richard, till Tierps "centrum" 
för att lämna av Fia, och sedan "ut på landet" för att lämna av mig. 
Och nu sitter jag här och tänker på en alldelles underbar helg som jag har fått uplevt tillsammans med Vänner och Gud! 

Tack Allihopa ni är fantastiska! <3

I väntan på tåget.

Gävle tjejerna!
  


Kommentarer
Postat av: Fia

Bra skrivit :)

Håller med att det var en rörande stud där på lördags kvällen och att tårarna snart var påväg =D



Ps, Bra bilder :)

2010-08-30 @ 14:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback