Lucia

Idag klev jag upp 1h tidigare än vanligt, närmare bestämt 06.05. Fixade iordning mig, och åkte till kyrkan vid 7. På med lucialinnet, glittret och fixa ett glas nödvatten. Första föreställningen vart en lagom stor flopp, aningen svag sång och bortglömda texter. Andra föreställningen var bättre på den fronten, men jag vart desvärre väldigt yr. Men vägrade sätta mig ner, jag skulle stå kvar och de gjorde jag!
När allt var klart satte jag mig som vanligt i ank-rummet, och spelade lite piano. När mormor diskat klart efter frukostfikat, åkte vi direkt till gammel mormor. Åt gröt, och lyssnade på Tierps lucia.

Sen bar de av till farmor för att baka pepparkakshus. Och nu har jag precis kommit hem.

Imorrn är de elevensval, så syslööjd heeela dagen! :D

Kram på er! <3

Kommentarer
Postat av: Clara

BRA MALIN! Ni var superfina!! Och super att du har slöjd! JAg och Lovisa har också joinat :D Kram Clara

2010-12-13 @ 19:37:34
URL: http://raederle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback