Ett liv utan vänner är som en trädgård utan blommor

 Friendship, står de under, trust respect honesty står de ovanför. Det är såklart kompishjärtat jag pratar om! 
                                     ( FIA  MALIN  AMANDA )
Historik: Jag och Amanda skulle köpa födelsedags pressent till Fia. Vi hittade ett bästishjärta, fast för tre personer. De kunde ju inte bli en bättre pressent! Så vi köpte de.

Trust/Tillit, är en av grunderna till vänskap. Man måste kunna lita på varandra. Men också lita på att de andra är ärliga.
Vilket är den tredje rubriken. Honesty/Ärlighet, är också en väldigt viktig del av ett vänskapsband. Man kan ju inte ljuga för varann, hela tiden. En vit lögn ibland är väl okej, men sen går gränsen!
Så är de jag kvar, mitten delen. Men skulle kunna tro att de är jag som håller ihop allt men de är de faktist inte.
Respect/Respekt, en stor och viktig del. man måste respektera varandra och sig själv. Jag tror även att acceptera hör ihop med de här. Man måste acceptera att ingen är perfekt!

Jag hade tänkt att skriva om hjärtat i tre delar, men jag märkte ganska snart att de gick i varann. De bildade ett vackert hjärta, och en ännu vackrare vänskap! <3


Kommentarer
Postat av: Sandra

hej! kom till din blogg när jag googlade på bästishjärtan för 3 personer, nog för att detta inlägg är gammalt men det skadar ju inte att fråga. vart är det du fick tag på den? :) Hittar verkligen ingenstans. har två bästa vänner och det hade vart trevligt att ha ett tredelat hjärta och inte bara två. :p

2012-02-04 @ 17:05:24
Postat av: Erica

Hej! Jag ställer samma fråga som hon ovan. Letar också efter tredelat kompishjärta :)

Svar: Hej! Det tredelade halsbandet hittade vi på en lokal marknad. Kanske inte bästa kvalitet och så men det är ändå själva symbolen och vänskapen som räknas! Lycka till!
Malin Fritzon

2012-09-11 @ 15:10:54
URL: http://ericalindholm.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback