-20 grader, VARMT!

Vi behöver värme annars fryser vi, utan på kroppen men även innuti. Ljuset ger oss värme i våran kropp och själ, ljuset ger oss frihet så vi kan må väl. Så vi kan må väl!

Jag skulle faktist behöva tända i pannan nu, för de är kallt. Men jag gör alltid något fel, så de får pappa fixa när han kommer hem.
Men bara för att de är kallt ute, så måste de inte vara kallt inne. Och de kan vara kallt inne och varmt ute.
Jag kan vara ute i värsta snöstormen, men ändå vara varm i hjärtat! Men bara för att man är på sol semester i spanien, så måste man inte vara varm i hjärtat.
Värmen i hjärtat, tror jag är kärlek och glädje. Den som får och ger kärlek är oftast glad, så de hänger ihop lite.

Jag vet inte vad du gör, men jag håller mig hellst inne när de är snöstorm. För jag tror att de kan påverka varann lite. Om jag är i värme (normal och härlig värme) är jag oftast glad. Om jag är ute i obehaglig kyla, är jag antagligen inte lika rolig att ha och göra med. Och om då glädjen sjunker, blir jag kanske svalare i hjärtat. Eller vad tror du?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback