Kjolsmak i baken.

10.30, skulle jag vara i kyrkan, för att göra ett snabbt genrep inför konfa-medverkan. Psalmboks utdelning skedde, och Gudstjänsten startade. Barndrama, ljuständning, predikodrama(konfirmanderna) och textläsning(Jag). Fika och JITS (Jesus Is The Shit= Jesus är bäst). Vi åt på Brorsans och sedan höll jag sällskap med Sofia och Cecilia till Mormor och Morfar, för att träffa kusinerna. Vi åt desert, och spelade spel/lekte lekar! Precis de man ska göra med släkten, ha skoj!

Igår, var jag som säkert många andra, ute med familjen för att tända ljus på gravarna. Kallt, men vackert!
Ljus, ljus och ljus! små brinnande liv.
Men spelar det någon roll om de står 5 eller 1 ljus på en grav? 
Nej, de tror inte jag! visst kanske flera ljus är finare än ett, men de ensama ljuset kan betyda mer, än tusen ljus!
De kan vara så fullt av kärlek och minnen! De kan värma ett hjärta, levande eller ínte.

På JITS, så diskuterade vi "evanielisterna", och hur olika de skrev, vad som var sant? detaljer före eller efter? och till vem riktade sig texten om Jesus?
Ja, jag orkar ärligt talat inte skriva om allt vi pratade om! Men kommer ni på JITS nästa gång, så kommer du att få reda på en del! 
 
 Imorrn börjar skolan.... (y) eller (n) ?? Bra fråga! Som tur är, bara en vecka, sen blir de PRAO! :D
 
Kram på er alla! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback