Lärare

Andra PRAO-dagen är avklarad. Lärare är ett ganska slitande yrke. Och. Kyrk är en mysig skola!

Att lärare
inte har så lätt, de vet nog alla. Men då är frågan också, om en elev som kommer, under en vecka och är på prao. Är de då jobbigare, än för en vanlig lärare? eller är de tvärtom? Eleverna hänger, bokstavligt talat på en. Men de gör de inte på en ordinarie lärare. Däremot lär en ordinarie lärare planera, och ha ett högre ansvar.  
Kyrkskolan är en mysig skola. 2orna och 6orna, hänger med varann. Går man förbi någon, man aldrig sett förut. Kan de hejja på en, som om man känt varann hela livet! helt underbart! Äkta gullungar är de!

Nu sitter jag och funderar, på vad jag ska säga för vettiga saker. På andakten på fredag. Allt eller inget? eller kanske en överraskning... ja vi får se! Kom på tonår 19.30 i Borgenkyrkan på fredag. Och så är de öppen scen me! på möbeln. Välkommna till båda evenemangen!


Jesus sade: Jag är vägen sanningen och livet.

Ett av mina favorit bibelord ovan. Härligt att veta, och tänka på. När man är på kvällspromenad med hunden! att jag går på Jesus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback