To make a choice

Livet består av val, val vi måste ta. Vissa jobbigare, än andra. Vissa viktigare, än andra.
Vi måste nästan alltid, välja. Byxor eller kjol, till skolan. Sött eller surt, godis i påsen. Och som Jackíe Sjödin sjunger, i en av sina låtar. Stor eller liten, spolning.
Valen omger oss, hela tiden.

Fattar vi alltid rätt beslut? Jag tror inte att något, är rätt eller fel (i de här samanhanget), bara att de finns olika vägar. Jag tror. Att man kan komma till samma, "mål". Vilken väg, man än tar. Men den ena vägen, är längere och krokigare än den andra. Men den som är stark, den som verkligen vill. Kommer fram ändå. Kanske veckan efter, eller efter 5år. Men jag tror att Gud ser till, att vi får uppleva de här viktiga. De riktigt speciella sakerna. 

Vad händer om man inte väljer? Om jag struntar i att välja. Om jag inte väljer, om jag ska ha kjol eller byxor i skolan. Då får jag troligtvis, gå till skolan i trosor. Och de vill jag inte!
Kanske, mister man valet. Kanske får någon annan välja, åt en. Och de är ju inte alltid bra. Den ända som vet, vad som är bäst för mig. De är jag! Jag vet inte, vad som är bäst för dig. Men de gör du! Även om du inte alltid, ser de så tydligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback