G/G :( / :)

Glad/Grinig, skulle jag beskriva min dag som, så har de gått om vart annat. 
De började med att mamma kommer och väcker mig 9.45, men jag somnar lugnt om, så fort hon gått ner igen.
Inte ens 5minuter senare kommer Alice upp och berättar överlyckligt att hon tappat en en till tand, och hela historien om hur de gick till +att jag mååååste se gluggen! I de fallet är jag en ganska "normal" tonåring/storasyster. som säger åt sin syster att hon ska gå därifrån! Men Alice är ingen vanlig lillasyster, nej hon tycker att de lika roligt även om jag är grinig.
Så forsatte dagen och efter lunch, tog jag en långpromenad helt själv! Ingen hund, ingen syster, inget som störde! Kände mig kanske lite osocial, men de var ganska skönt. Även fast jag efter knappt halva vägen var trött.  ALLA tankar svävade, runt i mitt huvud. Men när jag nästan var hemma, så var jag så trött, att jag inte hade ork att vara grinig längre. Då var jag glad!
Jag pratade med Amanda i telefon, och vi diskuterade mycket! Då vart jag ännu gladare! så nu är halva kroppen grinig och halva Glad. Jag gillar Glad halvan bäst! 

Och så de kristna delen: De var slavar i Egypten. Men Mose och hans bror Aron, ledde Israels folk ut ur landet. Gud "delade havet" för att de skulle komma bort från allt slaveri. När de kommit "fram" och var i öknen, hade de först fest, och var väldigt glada. Sen konstaterade de att de inte fanns vatten och mat, då började de klaga. Gud hjälpte Mose, och de fixade de! Då vart folket glada igen!

Alla är vi mindre Glada, vissa oftare än andra. Men till och med i Bibeln står de om att folk klagar och deppar. Inte är de någe konstigt med de eller! Nej! Forsätt med dina dåliga (och bra) dagar! För de finns något bra med dem ändå, även om de är svårt att tro! 
Tvivla inte, dina vänner kommer att älska dig ändå!

Och så lite kyrkinfo: Imorrn fm kl 11.00 är de Gudstjänst i Borgenkyrkan, Ragnar Brugård predikar och teen choir sjunger!
På torsdag 4/11 kl 18.30 till ca 21.30 är de innebandy och "häng" Ett "sammarbete SMU och fritidsgården i tierp.
Och Nästa söndag (11.00) är de Gudstjänst i Borgen med medverkan av konfirmanderna, och JITS på köpet!
Välkommen!

Vill också påminna er alla om att ställa om klockorna inatt. en timme Bakåt! så de blir sovmorgon imorrn!
Kram! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback