Gud <3 Severn? knappast du!

Här sitter jag! Med Engelska upp till öronen. Imorrn har vi i 8:2 prov i både Engelska och Biologi.

Att veta hur cancer uppstår och hur celler ser ut, vad de gör, mm, de förstår jag att vi bör veta.

Men tycker Gud verkligen att jag ska behöva veta vad Britains högsta berg heter och hur högt de är!? De har jag väldigt svårt att begripa, måste jag säga! Hello, my name is Malin I´m 14 years old and I live in Tierp. De räcker för min del!.. eller okej kanske inte, men hur rugby uppfanns, är inget jag bryr mig om! Och det är inte heller intressant att veta, eller är de bara jag?
Har Gud skapat skolan för att vi ska lära oss saker vi har nytta av i livet, eller sånt vi inte bryr oss om?
 Mitt svar vilar starkt på alt1!  Varför skulle någon som älskar oss så mycket, att han har våra namn skrivna i sin hand, "utsätta" oss för något vi inte vill lära oss, och heller inte har någon nytta av?
 De skulle han aldrig göra! frågan som återstår är då, varför tvingar lärarna oss att lära oss saker, som inte är meningen, de var ju inte så Gud menade från första början. 

När Gud hade skapat människorna, och de slutade göra som han sa. Lät han till sist en man som alltid varit honom trogen, ta med sina närmaste, och en del djur och "förvara" de i en enorm båt, som de kallade arken. Alla andra människor dog. För de blev ju inte som Gud tänkte från första början. De kanske är ungfär samma sak med skolan, de blev inte som Gud tänkte. Fast han lovade att översvämmningen aldrig skulle ske igen. så snart kanske han kommer på ett annat sätt att få de som han vill! Hoppas kan man ju alltid. Men de lär ju knappast vara klart till imorrn, så jag får nog ta och plugga lite mer, för säkerhets skull ;)


Kommentarer
Postat av: Mia

Det han gjorde var att skicka Jesus!

2010-10-11 @ 20:21:37
URL: http://frumelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback