Konfa-Hajk


Foto: Amanda Malmqvist

Jag har nyligen kommit hem från en spännande ställe, nämligen Månkarbo, kyrka för att vara exakt! Där har jag ju aldrig varit förut *ironi*!
Vi har med våran fantastiska konfagrupp, varit på hajk (1natt). De var under fredagen, undervisning, lek och en Ganska häftig Andakt. Jag som kristen är ju van vid de mesta, allt från fniss och trams (vilket de inte är meningen att de ska vara) till tårar, och vanliga böner med ljuständning. Men den här var lite speciell. Jag har varit på 2 tonårsläger, och då är jag bland de yngsta (nybörjarna), och på tonår ligger alla på samma "nivå". men nu har plötsligt halva gruppen, aldrig varit på en andakt, eller knappt i kyrkan, om de inte varit begravning eller skolavslutning.

Jag är och har alltid varit en människa som tar mycket ansvar, och leder. Men på andakter är jag "den lilla", då försöker jag släppa allt ansvar, just för att jag inte riktigt vet vad jag ska göra. Men nu var ju jag plötsligt en av dem som kunde mest, den som skulle visa hur de var! För första gången, släpper jag inte min ansvars instinkt!
Och Jisses vad givande de var! att vara den som frågar -Hur är de? och få svaret - de är bra. fast man ser tårarna i ögonen. Att vara den som kramar om. Otrolig känsla!

Efter frukost, Fick vi i våra smågrupper, en varsin del av tre-enigheten, Min grupp skulle på något sett illustrera fadern. Vi valde att göra en film, utav några väl utvalda ord, om hur en bra förälder ska vara. Ska bli spännande att se allas sen! Efter mer lek och skratt bar de av hem! Då fick jag höra några ord, jag aldrig kommer att glömma. -Malin de här var askul! Vem vet jag kanske blir troende! De värmde mitt hjärta!
  
Precis innan vi åkte, på Borgenkyrkans parkering, skulle jag applicera lite läppstift. Då jag plötsligt tappar min fickspegel på marken och den går i tusen bitar. Man brukar ju säga att den som här sönder en spegel, får 7års otur. Jag vet inte riktigt om jag tror på sånt, men de kan ju inte stämma!
För den här helgen hade inte kunnat bli bättre!



(för er som kanske vet vilka personerna är, låt de vara anonyma!)


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Villken fin beskrivnig av hajken Malin!<3

Jag tyckte också det var jätte roligt i Månkarbo, bättre än jag hade hoppats på. :)

Och jag håller med om att andakten var speciell. =)

Jag tyckte den var jätte fin. :)<3

Och jag trodde det skulle bli tråkigt det där med de tre enigheterna, att vi bara skulle sitta och prata eller något.

Men det blev ju jätte kul. =)

Och jag längtar också på att få se allas filmer! :)

Fast det är lite surt att dem inte kommer visa våran förens efter lovet. ;)

Kram.<3

2010-10-17 @ 12:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback