Ta mig till ditt hjärta, håll mig alltid där.

Du som väcker liv och som smälter ner, allt de frusna som mitt hjärta bär.
Ett brinnande hjärta, ger mig en varm och helig tro, så din kärlek lyser igenom mig.
Ett brinnande hjärta, ger mig en varm och helig tro, lys igenom Mig!
Vem ska jag sända, vem vill gå. jag hör dig ännu säga samma ord som då.
Jag vill tända eldar, jag vill bära ljus, i en färd på driv ska jag ge mig ut!


Vi är bara människor, vi kan inte göra allt.
Vi kan inte flyga, och inte gå på vatten, Och vi kan inte, hur mycket vi än vill få de helt bra i världen.
Men! Vi kan göra vårat bästa, att stötta varandra och hjälpa världen. kanske se till att köpa fairtrade(rättvisemärkt) och ekologiskt. Kanske ge den ledsna kompisen en extra kram. Kanske kan vi få en bättre värld!
Jag tror de! Tror du?
Med inställningen, De är kört! de är omöjligt!
De är klart de inte går då!
Men den som tror, kan också vinna!

När de var storm på havet, och båten med lärjungarna, började gunga farligt.
Kom jesus till dem på vattnet, och sade - de är jag, Var inte rädda!
Petrus, sa till Jesus, om de är du Herre, säg åt mig att komma till dig på vattnet! Jesus svarade: Kom!
Petrus gick på vattnet ända tills han kom på, att de är ju omöjligt! Då började han sjunka, men Jesus fanns vid hans sida och hjälpte honom upp!

Jag tror att petrus gick på vattnet! Jag tror att Jesus hjälpte honom, och jag tror att Jesus alltid hjälper mig när jag sjunker. Och ju mer Han hjälper mig, kan jag ochså hjälpa andra!
Om ingen skulle hjälpa någon skulle de bli kaos! inget skulle funka!
Så kan du hjälpa någon, gör de!
De finns en uppgift just för dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback