Tro

Man kan inte veta allt!

Det finns mycket jag inte vet, och extremt mycket jag tror.

Men jag lider inte för de, visst skulle jag vilja veta vilket väder de kommer vara imorrn, vad vi ska göra på konfan, eller hur de är att komma till himmlen, är himmlen så underbar som de sägs i kyrkan? är allt smärtfritt och helt fantastiskt? Vad gör vi om de inte är de?

Det är saker vi inte vet. Men de är också något vi får leva med. Hur ska vi få reda på hur de är i himmlen innan vi kommit dit, när inget kommer tillbaka därifrån?
Jag tror att de är omöjligt att få reda på något sånt, men jag vet inte!
Jag vet att jag borde gå och lägga mig nu och att jag heter Malin, men jag vet inte om allt är, som vanligt imorrn, det är bara något jag räknar med.
Och så får de förbli Tror jag!


Kommentarer
Postat av: Linda

Himmelen är bättre än vi någonsin kan förstå, de är jag säker på.

Hörde en gång en teori om att livet bara skulle vara ett slags väntrum till himmelen. Och det tycker jag är en bra tanke. Vi kanske lever för att en gång dö?! :)

Man kan spekulera mycket! :)

2010-10-15 @ 18:00:18
URL: http://www.tjenarelinda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback