"Gloria"

Åhnej! klockan är NIO! okej nu är de brottom! eller vänta, jag kan sova i 5min till! Var de första jag tänkte när jag vaknade imorrse. 10.15 skulle jag vara i kyrkan för att snabbt gå igenom vad jag skulle säga och göra på barnrutan. 10.25 var jag i kyrkan, bättre sent än aldrig. Fia kom strax efter och vi gick igenom de vi skulle.
Gudstjänsten började, nu var de upp till bevis. De gick bra för oss båda, och vi kunde gå ner med barnen.
Redan då började kören ramla in, vårat utrymme vart begränsat. Men inte led vi för de! Vi ritade bilder uppe på ungdomsvåningen, och dansade i scoutrummet! Vi fikade, busade och åkte hem.
Jag han ta de lite lugnt, byta om och äta. Innan Mormor och Morfar kom, för att hämta mig och Alice. vi åkte till kyrkan, och lyssnade på Mariakyrkans gospelkör från Katrineholm. De var så duktiga att jag fick gåshud flera gånger! 
 Om du får chansen att då på en sådan gustjänst, Ta den!
Så annorlunda men ändå superbra! Jag tror att de är växlingen mellan "prat av gubbe gudstjänst" och "ungdomlig gusdtjänst i toner" (och allt där emellan) som gör att de blir så bra!

Jag har ofta nekat frasen " vi svenskar är alldeles för rädda för förändringar". men nu har jag märkt att de är sant. När jag sa till farmor -kan man inte ha mossa på graven istället för granris? fick jag svaret -jo de kan man väl...Men nu tar vi granris!
Visst är de fint, med granris, men en blandning av olika mossor, är som olika delar av allt. man får lite av varje. Istället för mycket av ett! Jag tror att de flesta föredrar en stor godisskål med massa gott plockgodig, istället för en enkel påse med bara en sak. Man tröttnar ju på smaken, om man inte har något att blanda med.
  Jga föredrar verkligen Godisskålen med många olika smaker, och jag tror att om vi vill ha den, ger Gud oss den!

Nu överlämnar jag till tv3 och Ensam mamma söker! (varje söndag kl 20-21)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback