Att veta...eller inte

Varje handväska innehåller något som visar vem kvinnan är, vare sig hon vet de eller ej.
Jag är inte inne i Desperat housewives världen, men jag tänkte försöka berätta om en otroligt söt sak jag nyss såg, i serien.

 Hon fick veta att hennes dotter och ett annat pars dotter, blivit förväxlade. Den hon trodde var hennes dotter var väldigt bortskämd och kaxig (ungefär som hennes mor). Medans den som var hennes riktiga dotter, hon som hade växt upp i en väldigt fattig familj, var trevlig och ja en riktig drömunge! Grace, drömungen, kom och frågade sin (som hon då trodde var hennes riktiga) mamma, om hon kunde få glass. Mamman säger att hon nyss har ätit lunch så hon behöver ingen glass nu. Då tar hennes riktiga mamma upp sin handväska och ger henne en slant att köpa glass för. Grace tackar så mycket, och upptäcker samtidigt en riktig märkesväska. de första hon säger när hon får hålla i den är "den här är dyr va?" Hennes (fattiga) Mamma kommer snabbt med en sur kommentar, om att man inte pratar om pengar. Efter ett tag kommer den andra flickan springande till föräldrarna som samtalade , och krävde glasspengar. Efter att Mamman har hunnit skämts lite, för att dottern hon uppfostrat, tilltalade henne otrevligt, ger hon sin dotter pengar, och får kommentaren "Bara 1kula, är du så fattig eller?"

Lite skillnad, en mamma som var stenrik och en som knappt visste vad en prada är.
Hon bestämmer sig för att ge sin dotter Grace, en riktig märkes väska, hon köper en dyr (nybörjar) väska. Och bestämmer sig för att lämna den till henne. När hon kommer dit är inte Grace hemma, så hon frågar mamman om hon kan ge henne den senare, Hon öppnar surt kartongen, och säger "Grace har redan en väska" Hon svarar, är de en sån här då? Nej vi köpte den på en loppmarkanad, och hon gillar den. Ring nästa gång! Efter de stänger hon dörren i anskitet på hennes dotters biologiska mor.
Några dager senare, samlas de båda familjerna i de rikas hus. Flickan som är hemma, umgås med sin biologiska mamma. Medans Grace mamma visar sin dotter runt. Grace får ett halsband som hennes mor hade som barn. Hon är rädd att hennes mamma ska bli arg, för att hon har dyra saker. Så de har de som en hemlighet. Grace stoppar halsbandet i sin loppisväska. Och jag sitter i fotöljen med tårarna i ögonen.
Varje handväska innehåller något som visar vem kvinnan är, vare sig hon vet de eller ej.

Samtidigt tänker jag, vad har jag i min handväska som "skriker Malin"? Är de anteckningsblocken? batterierna, eller fickspegeln?
Vad har du i din handväska som säger, att de här är jag? De är svårt att komma på!

Jag förstår om jag har förvirrat er, men de var något jag ville dela med mig av!

Slänger in en bild på hemmafruarna ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback