Dommaren från Ovan


Jag har kinesöga, men de bjuder vi på!

Igår kväll gick jag och funderade på om jag skulle gå till kyrkan idag eller om jag skulle stanna kvar med Evelin. De blev kyrkan, vilket är ett val jag vart nöjd med, lite komiskt vart de också att temat på Gudstjänsten handlade om just "ditt viktigaste val". De vart en trevlig förmiddag, med trevligt folk, en saknad Mia lämnade Åre över helgen och kom till Tierp, vilket var väldigt roligt!!

Predikodelen handlade om val, men inte riktigt de val som sker idag, utan de val, att lämna sig till Gud.  Vi fick höra en förklaring till Guds "Dommarkort" de gula och de röda, Gunnel visade ett gult kort, sedan vecklade hon ut de, och på den lappen hon då höll i sina händer stog det "Vad skulle jesus ha gjort?" (WWJD) så när du i livet får en varning, eller kanske är på väg åt fel håll, tänk då på de gula kortet, Vad skulle jesus ha gjort?
Sedan tog hon de röda kortet, och då tänkte jag att, vad kan de stå på den? De tog ett tag, men till sist vecklar hon ut de röda kortet och de var, ett hjärta, ett stort rött hjärta, Guds kärlek är fin och stor rent utsagt Vacker och Enorm!
Gunnel berättade också vad en 7årig liten flicka hade sagt till henne.
- Alla har en liten Gud del i sitt hjärta, det var ju gulligt sagt tänker man, men sen sade hon mer,
- Men om man inte lyssnar på Gud och inte gör som han säger då ruttnar den. Då var de inte lika sött längere, men de kom mera. - Men om man lyssnar på Gud då växer den, och blommar!
En annan liten flicka, som för några veckor sedan fick höra samma berättelse som vi fick idag,
Viskade till sin mamma - Mamma, jag har hela Gud i hela mitt hjärta!
Och de tror jag att vi alla har, Gud Bor i mitt och i ditt och i allas hjärtan, han omsluter oss på alla sidor, och håller oss i sin hand!

Efter Gudstjänsten åkte jag tillbaka till Evelin och vi hade massage, åkte hem till mig och åt tacos och lät Casper och Elton leka.
Tack Evelin för den enorma hjälpen med Designen, och resten av den roliga helgen!
 =D <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback