Lugn...för ett tag

Sitter framför datorn med en God kopp kaffe, och tänker på spännande saker.
Dagen har såklart som vanligt tillbringats i skolan, Spanska, Fysik, Svenska, Engelska och Biologi ligger inte på min topplista precis, så de har varit ganska tråkigt.
Men när skoldagen lidit till sitt slut, är de bästa som finns att komma hem till ett lungt och tyst hus, ta något gott att äta och bara slappna av!
Och det är precis vad jag gjort idag.
Fick precis veta att det kommit en tjurkalv för en liten stund sedan, så den lär jag åka och kolla på!

Gårdagen spenderades efter skolan hos farmor, vilket betyder jobb, Plockade vaxböner, morötter och äpplen, och såg till att farmor och farfar fick något till middag mm.
Så den dagen vart det inte Mycket plugga, vilket jag skulle behövt, till dagens två läxförhör...
Men de gick som de gick det!

Dagens fråga: Hur viktigt är det med komplimanger??
Malins svar: Mycket viktigt! Men de ska vara äkta och komma från Hjärtat! att säga "vilken fin tröja" för att vara snäll, när man egentligen tycker att tröjan är ful, "bluffmärks" oftast, och då är det bättre att låta bli tycker jag.
Men att få en åkta hjärtekomplimang, gör att man somnar med ett leende på läpparna! 
Och vem vill inte bidra till de?

"Du skall älska din nästa som dig själv!" 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback