Psalmreccension1

Hur bra koll har vi egentligen på våra Psalmer och lovsånger? inte så stor, skulle jag säga.
Så jag tänkte att ibland tar jag och väljer en psalm eller en lovsång, och så kan vi tillsammans Lista ut vad budskapet är,och ge lite kritik, och kan den säga mig något? det är mycket möjligt! Right?
(jag utgår från borgenkyrkans "psalmer och sånger")

Den inledande Psalmen är 631,

Min hjälp kommer från herren
Min hjälp kommer från herren,
som har skapat himmel och jord.
Ja, han skall bevara mig,
ja han skall bevara mig,
Min hjälp kommer från herren,
 som har skapat himmel och jord.

När Gud finns vid min sida är min vardag lycklig och trygg.
när Gud finns vid min sida är min vardag lycklig och trygg.
Jag vet att han leder mig. Jag vet att han förljer mig.
När Gud fins vid min sida är min vardag lycklig och trygg

Min hjälp kommer från herren,
som har skapat himmel och jord.
Ja, han skall bevara mig,
ja han skall bevara mig,
Min hjälp kommer från herren,
 som har skapat himmel och jord.
 
Jag tycker den är lite väl upprepande, själva budskapet är ju egentligen att Gud hjälper oss, att han är med oss jämt, och att han bevarar/ skyddar oss!
En bra text, och eftersom att jag kan den (första versen iallafall) så är den hyfsat populär i Borgenkyrkan!


Men för att vara en 43 år gammal sång så förstår man Riktigt Mycket!

Den får G+ av mig, vad ger du den?


Kommentarer
Postat av: Gabbe

Den får 4 av 5 toasters! Kanonkul! :D

2010-09-16 @ 17:03:46
Postat av: chrille

hahah

2010-09-16 @ 17:09:36
URL: http://chrilleboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback