Vägen framåt- ett läger för alla!

Fantastiskt!
Och det är bara en början..
Kl 17 i fredags var det avfärd från kyrkan, till "vägen framåt" (dalarna)
Jag åkte med Mormor och morfar samt Samuel (5)
Väl framme träffade man Emma och alla andra.
Det vart soppa, andakt och lite annat trevligt, Jag och Emma satt tillsammans med Grabbarna i Emmas husvagn och spelade kort och hade skoj! somnade gjorde jag kanske vi 12, Men på lördags morgonen vaknade jag av mig själv 06.05!!! syster vaknade 10min senare, så mamma fick inte mkt sovmorgon. gick över till stuga 2 och tog med mig Elvina (4) till frukosten vid 8.
Dagen forsatte med bibelstudie och barnaktiviteter.
De vart mat och kaffe, och på kvällen vart det en hemlig kvällsaktivitet som jag gjort ett litet "spår" i (hjälpt till lite med) det var 5 stationer varav 3 ute i mörkret en som vi skulle följa ett snöre och läsa en lapp på ett träd, där vart ledtrådsordet "många" sen skulle vi gräva i äckliga saker pasta och mjöl etc, då fick vi ordet "hur" sedan skulle vi leta i skogen efter ord på träd och dyl men det gick inte så bra för oss så Maria gav oss de 5orden som skylle bilda ett av nyckel orden "vass egypten och buske" var några av dem då blev ordet mose, vi fick sedan rita en bild, en beskrev och en ritade, då fanns det 2 bokstäver som gömde sig och skulle bilda ett ord, de blev "är" hur många är mose" hade vi då. vi fick även se fyra små filmsnuttar som skulle ha en sak gemensamt vilket då vart böcker. Frågan vart alltså "hur många är mose böckerna?" de är 5 så jag och Emma tog hem den vinsten fast vi var yngst! ( men i SMU är alla vinnare)
 Innan denna nattunderhållning, hade vi hunnit med att ha lägerbål där alla smågrupper skulle göra varsin sak, vi sjöng "om jag inte stog på scen vad vore jag då? om jag inte stog på scen en... jag vore då... min fras att säga vart "en fjortis vore jag då" ni hör mig varje dag sjunga samma sång, åh nej åh nej, var är min mobil? och så var det rörelser till, de vart en succé ;)
efter andaktsnattvarden och fikat, han vi gå ner till glöden som var kvar, och där var det så mysigt så! vi såg fyrverkerier från andra sidan vattnet vilket så jättehäftigt ut! Lördagne valed mot sitt slut, men jag somnade med ett leende på läpparna vid 12.30.
på söndagen vaknade jag inte lika tidigt men vid 8 gjorde jag samma sak som dagen innan, tog med mig Elvina och idag även hennes lillebror Jonathan (2) till frukosten. vi städade och fick uppdrag i våra smågrupper att planera varsin del av gudstjänsten, vilket vart kul, när åsikterna inte var FÖR pedagågiska utan logiska!
Efter gudstjänsten var det snart dags för hemresa, lägret var för kort för att få in all "daglig guds kunskap" som man velat, men de lilla som var var roligt!

Lite att fundera på:
Vi fick i uppdrag att komma på spontansaker man skulle kunna göra för att någ9on skulle bli glad!
här är våra exempel:


Frukost på sägen

Massage

Kramar!

Blommor

komplimanger

Te

Omtanke

Hjälp i vardagen!

Finns det något av dessa saker du kan göra för en människa? varför inte göra de då?

Vårat tema var "vägenframåt" men det handlade mycket om att tjäna och ge!

Jesus sade: Jag är vägen, sanningen och livet!



Lägerbål





Fler bilder kommer snart ut på Facebook!

Kram <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback