Hästar på liiite fel ställe...

För en liten stund sen så skulle jag gå med Elton hem från Vallby. Jag går ut på 292an och möter farfar som kommer med bilen och ska hem, jag börjar gå så ser jag två lösa hästar komma bort ifrån byn. Så springer de upp på vägen! Jag kollar framåt och ser att de inte kommer någon bil från de hållet, däremot bakom mig... En bil kommer i minst 90km/h och 50m bort springer de runt två lösa hästar på vägen! Jag måste göra nått, men vad? Jag börjar springa mot hästarna för att sjasa iväg dem, samtidigt som jag ringer Pappa. Pappa svarar och jag skriker i telefonen "DE ÄR HÄSTAR PÅ VÄGEN, RING NÅN, GÖR NÅTT!!!"
Jusst då kommer en karl cyklandes i full fart och kommer mot mig och forsätter efter hästarna, de kommer två bilar uppe från infjärdens varav den "bakere" var en  polisbil med två poliser. Bilen stannar och polisbilen kör fram, en kvinna kliver ur och frågar mig om de är mina hästar? Nej! Svarade jag och pekade på mannen som försökte fånga den andra hästen också. Poliskvinnan gick bort och hjälpte mannen som ägde hästarna, och jag kunde efter lite springande och panikslagande andas ut. På köpet är jag inte så förtjust i hästar.. jag är väl inte direkt hästrädd, men jag tycker då inte om dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback