"Mamma byter bo"

Jag har de senaste veckorna kollat på ett tv-program som heter mamma byter bo, och handlar om ungefär samma sak som de låter. Två mammor byter under en vecka familj och levnadsvilkor, de första dagarna ska mamman leva precis som mamman i huset brukar (=familjen bestämmer). De sista dagarna tar mamman befälet och den nya familjen får leva på hennes sätt. Självklart väljer de ut två HELT olika familjer, idag var det tex en från en eko-by på Gotland, och en shopping-tok från Örebro. På Gotland hade de endast utedass och solvarmt duschvatten, och de åt bara ekologiskt och odlade nästan allt själv. I Örebro badade mamman 45min varje morgon och de åt oftast hämt-mat.
Två familjer som levde så olika de bara kan, extrema åt sitt håll liksom.
Jag funderade lite på vad som var bäst, och kom fram till att man ska ha en blandning! Lite mittemellan helt enkelt! Själv tyckte jag att eko-byn på Gotland verkade supermysig, och jag tror att jag skulle absolut inte ha nått emot att ha sommarstuga eller nått där. Men att bo sådär jämt... Nä!
Hur lever du egentligen? Eko-by-bonde, eller hämt-mats-08a?

Dagens bibelord.
Upp-joh syn 2 18-20
Skriv till ängeln för församlingen i Thyatira:
Detta är ett budskap från Guds son, han som ögon som flammar likt eldslågor och fötter som liknar skinande brons.
Han säger till församlingen: Jag känner till allt om era liv. Jag vet att ni älskar varandra och håller fast vid er tro på mig. Jag har sett hur ni hjälper varandra och tålmodigt håller ut i ert lidande. Och jag vet att ni gör mer idag än ni gjorde under den första tiden.

Även om vi tvivlar på vår tro på Jesus, vet han att vad vi vill och behöver. Trotts att vi har det svårt så finns han där och är stolt äver oss när vi klarar de svåra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback