Vad jag tänker på en onsdag kväll..!

Viruset sprids!
Flera av min kära vänner är krassliga och sjuka. Till vilken nytta undrar jag?
Varför ska de behöva ligga hemma sjuka och dåliga? Varför ska de lida? Hur kan Gud låta de ske?
Är de för att de ska lära sig en läxa? "Har man inte jacka på sig ute så blir man sjuk". Är det för att vi människor ska kunna veta skillnad på bra och dåligt, gott och ont? Är de för att vi ska uppskatta när vi mår bra, för att så många ligger hemma med förkylning och feber och har det jätte jobbigt?
Men varför skulle Gud låta en människa lida för att lära en annan en läxa? Hur skulle Han förklara de?
Dumt gjort att uppfinna förkylningen tycker jag! Sjukan över huvudtaget! Nej usch!
Så snälla Gud, gör dem friska!



På kvällarna percis innan jag somnar, så brukar jag slå upp en random sida i min street bible. Läsa ett bibelord och somna lite funderande på hur Gud och Jesus var/är, och ibland kan de till och med stämma in på något som hänt under dagen!
Dagens bibelord gal 3: 26-27
Alla ni som tror på Jesus Kristus och lever i gemanskap med honom är Guds barn. Om ni är döpta i gemenskapen med Kristus, har ni ju blivit lika Kristus själv.
Fundera på vad de kan betyda för dig! Kan du förknippa med någon händelse eller med ditt liv så är du en av Guds barn! Och Gud älskar dig! Oavsett hur frisk du är!



Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ja men om det inte skulle finnas sjukdommar så skulle man ju inte uppskatta när man är frisk, och uppskatta att det inte är du som ligger i sängen med feber.

Jag tror inte gud vill att vi ska vara sjuka, men om det inte skulle finnas några sjukdommar så skulle vi inte veta hur bra vi har det. Och dessutom så skulle vi inte be de böner vi ber för dem som mår dåligt, och när vi själva mår dåligt.

Och när man är sjuk kommer man närmare gud.

Jag tror inte att "gud låter oss lida för att lära oss en läxa", jag tror inte att han sitter och tänker "Hm, Fia har gått tan jacka så nu ska hon straffas".

Every thing happens fore a reason. ;)

Det kanske är meningen att du ska åka dit själv, och lära dig vara självständig och lära dig något. Och det kanske händer någonting där som inte skulle hänt om du haft Sofia med dig.

Och desutom så vill gud kanske visa att vi ska ta bättre hand om varandra genom att vi blir sjuka.;)

2011-04-14 @ 21:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback