YEAH MÅL!

Igår satt jag i min säng typ hela dan och lyssna på kassetband och löste korsord i året runt. Jag hade ett X antal kilo snor i näsan, och hostade tjugo gånger i minuten. Jag kämpade mig iväg för att kolla på gospelkonsert i borgen, mest för att unga röster också skulle sjunga och för att det var Alice första gång. Jag överlevde men inte så värst mycket mer...
Imorse vaknade jag av att mamma ropade "Malin, nu är klockan halv åtta!" och 2sek senare ringer Amanda på min mobil. När vi pratar så märker jag att jag kan andas! Det är sjukt, jag gick från igentäppt till helt "andningskunnig". Före 8 imorse hade jag pratat med både Fia och Amanda!
Vi drog iväg till skutskär och konfabandyn, kollade schemat och såg att vi hade tid på oss innan vi skulle spela så vi tog det lite lugnt. Första matchen mot älvkarleby/skutskär vann vi med 6-0, andra mot girls 1:st vann vi med 10-0, tredje matchen mot hållnäs/österlövsta vann vi med 3-2. På den matchen höjdes tempot, och vi blev säkrade en andraplats. Sista matchen vart direkt en finalmatch som var mot nathanael (tierp/tolftas sv- kryka) Det stog 0-0 länge innan (läs noga nu) JAG, Malin Fritzon typ Tierps mest osportiga människa gör mål! Jag har fortfarande inte smält det än... Målisen var ju ingen amatör heller, utan en ishockeymålis som desutom går i min klass. Gissa vad alla blev förvånade! Matchen slutade med att team seriöst vann med 3-2. Vi kom 2a och det är jag så stolt över!
På plan:
Sofia Edén
Amanda Malmqvist
Viktor Larsson
Gustav Brodin
Anton Bergström
Johan Gunnarsson
Philip Pettersson
Carl-Magnus Kolm
Gustav Björk Målvakten
Som hejjarklack:
Clara Olsson
Cecilia Thomsson
Hanna Medén
Fanny Wester
Lydia Nordin
Johanna Pettersson
Jenny Holmström
Jessica Eriksson
Jennifer Blom
Coach:
Jocke Lundqvist
Maria Melin
TACK!


Kommentarer
Postat av: Linda

Gullig du är malin!

2011-04-10 @ 22:58:05
URL: http://tjenarelinda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback