90 minuter i himlen

En bok av Don Piper och Cecil Murphey. 195 sidor fakta om hur det är att dö och komma tillbaks till livet på jorden.
Boken innehåller allt, bibelord, kloka tankar, fakta om himlen, bönesvar, smärta, glädje och sorg, ilska och tacksamhet, familjerelationer, vänskap och lite till.
Don som är pastor är med om en trafikolycka och dör, genom bön återkommer han till livet på jorden efter 90minuters vila och frid hos sina nära och kära i himlen. Han upplever den värsta fysiska smärtan någon nån gång upplevt, förutom Jesus då kanske. Han genomgår depression och hat mot allt och alla, han genomlider enormt många operationer och mediciner. Don har fru och barn som också delar lite av sina känslor i boken. Don får lära sig hur man ska vara som person och alla i hans närhet fick lära sig att livet är hatiskt när smärtan är oändlig.
Jag har inte läst en hel bok på flera år tror jag. Jag kan läsa romantiska noveller på 2 A4 sidor i frida-tidningarna med tårar i ögonen, men inte mer.
Den här boken läste jag och ville inte sluta fastän ögonlocken var så tunga och torra att jag knappt såg något. Jag ville bara läsa mer. Så jag råder dig, får du chansen att läsa boken så GÖR DET! Du kommer inte ångra dig för den är grym!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback