Alla älskar någon, någon älskar ingen

Nu har jag bloggat för länge. Jag kommer inte ihåg vad jag har skrivit på bloggen. Jag kommer på något och så vet jag inte om jag har skrivit det redan eller om jag ska skriva det. Jag hoppas i alla fall att om jag glömt bort att jag skrivit om något så har ni läsare också gjort det.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=hdoo4bRoZcQ
I used to think that could not go on
And life was nothing but alful song
But now I know the meaning of true love
I'm leaning on the everlasting arms



If I can see it, then I can do it
If I just believe it, there's nothing to it


I believe I can fly
I believe I can touch the sky
I think about it every night and day
Spread my wings and fly away
I believe I can soar
I see me running through that open door
I believe I can fly
I believe I can fly
I believe I can fly


See I was on the verge of breaking down
Sometimes silence can seem so loud
There are miracles in life I must achieve
But first I know it starts inside of me, oh



If I can see it, then I can do it
If I just believe it, there's nothing to it

Hey, cause I believe in me, oh

If I can see it, then I can do it
If I just believe it, there's nothing to it


Hey, if I just spread my wings
I can fly
I can fly
I can fly, hey
If I just spread my wings
I can fly
Fly-eye-eye-eye-eye

Att tro på sig själv. Utan dig är du inte du, om inte du är du, vem ska då vara du? Att Jesus älskar dig det vet du, men att andra älskar dig vet du inte alltid. Man brukar säga att man måste älska sig själv för att kunna älska andra och jag tror verkligen det ligger något i det. Om DU inte älskar dig själv, vem ska då kunna göra det? Om du som sitter och läser det här nu känner att du inte älskar dig själv, har du kanske tårar i ögonen nu. Var lugn. Du som sitter och läser detta och känner att du älskar dig själv till 1000% och att inget kan skilja dig från din kärlek till dig själv, du ler antagligen nu. Dela med dig. Vi måste få ett jämnställt samhälle i allt, också kärlek. Alla älskar någon, någon älskar ingen. Jesus har liv i överflöd och han ser till att skapa nya. Vi människor som har kärlek i överflöd lär se till att skapa mer kärlek. Att ge kärlek till någon som behöver är samma sak som att mätta en hel svält katastrof, fast mer abstrakt. Du som inte älskar dig själv, eller som för tillfället är lite småputt på dig själv, ta fram ett papper. Kolla dig själv i spegeln och hitta en sak du gillar med ditt utseende och din kropp. Ingen ska se det så var ärlig inför dig själv. Vänd på dig och kolla in, välj en sak som du är bra på, något som verkligen är du. Skriv ner båda sakerna på ett papper, vik ihop och lägg det bredvid din säng. Nästa morgon du vaknar öppnar du pappret och läser att den delen på din kropp är fin, och det är du bra på. Du som älskar dig själv, gör som vana att alltid stråla kärlek. Dela den genom att göra folk glada, tycker du att din kompis har en snygg tröja så berätta det för den. (använd däremot inte detta motsatt)
Och sedan till er alla: ÄLSKA DIN NÄSTA SOM DIG SJÄLV!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback