Det REGNAR!

Äntligen regnar det! Som pappas kompis sa igår, det har inte varit så här torrt på 30år. Inte för att jag vet det, men vi har en liten grön fläck på gräsmattan, resten är gult.
Men såklart när jag ska vara lite ute vill regnet komma. Jag har nu varit på gudsjänst i borgen där Elin Kolm predikade jättebra. Jag kanske blickar tillbaka på det lite senare för snart ska jag möta Fia på stationen och åka in till Gävle och träffa Linda. Sen ska jag göra något jag aldrig tror jag gjort förut, vi ska gå till BK på Gudstjänst! Haha, två Gudstjänster på en och samma dag. Stolt faktiskt! Men det är ju så goa människor i kyrkan så det är ju opmöjligt att hålla sig därifrån.
Jag vill ge Dig o Herre min lovsång
Jag vill tacka med skönaste ord
för den kärlek och nåd som är gränslös
Jag vill tacka för allt gott Du gjort

Ingen annan är värd att besjungas
endast Du Herre äger min sång
och i himmelens gyllene salar
ska jag prisa dig evighet lång.

Och om sången nån gång skulle tystna
eller störas av oro och strid
Herre öppna på nytt mina ögon
så jag ser att hos Dig är min frid

Jag vill göra mitt liv till en lovsång till dig
där jag ton skall en hyllning till dig bära
och i dagar av glädje och dagar av sorg
ska Jag leva var dag till Din ära!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback