Hur ser man ut i himlen?

Jag har tänkt på en sak, jag tror jag börjar nästan alla inlägg precis lika dant. Typ som en förklaring till varför jag skriver just de jag skriver efter förklaringen. Fast det var inte det jag hade tänkt på, de kom jag bara på nu när jag började. I alla fall så undrar jag hur man ser ut i himlen? Och om de som är i himlen kan se de som är på jorden?
Tänk de som dör unga.
Låt oss låtsas att vi är 80bast och blickar tillbaka på våra liv. När våra barn föddes, när våra föräldrar dog och när vår man/hustru dog. Kanske har någon av oss mist ett barn, kommer det lilla fostret till himlen om man får missfall? Det är ju bara en liten del av en figur än?
I alla fall så säger vi att min dotter av någon hemsk anledning dog när hon var 5, jag var då 30år gammal.
När jag är 110år så dör jag (min farfar har sagt att jag ska bli 110), min man dog vid 90års åldern. När jag kommer till himlen så väntar mina anhöriga där på mig, och nu kommer kruxet. Antingen så forsätter åldras i himlen och då är min dotter som dog när hon var fem, 85år, då känner jag inte igen henne. Eller så har jag en man som plöstligt är 20år yngre än mig istället för några år äldre. Försår ni min tanke? Och tänk att vara 110 och ha en femårig dotter...
Det blir ju fel hur man än vänder på det?
Jag tänkte också på hur exempelvis min man ska känna igen mig? Hur vet man vem som är vem? Sitter Jesus och säger till alla "titta, det där är ditt barnbarn!". Och om man forsätter åldras i himlen så måste ju mina far/morföräldrar vara antika när jag kommer till dem när jag 110. Jag menar vi vet hur en människa på knappt 100år ser ut (antal rynkor och sånt, i medelvärde), men hur ser man ut när man är 300? Och man krymper ju med tiden också så man måste vara grymt kort...
och en sista fråga innan jag åker till bilprovningen. Är himlen kristen eller ett allmänt klokt begrepp?

Kommentarer
Postat av: Anonym

malin :) du har bra tankar. det finns nog inte heller något svar på din fråga... MEN jag brukar tänka såhär. att det som lever kvar av oss är inte våra kroppar, för dom begravs ju här på jorden utan det som lever vidare är våra själar... jag tror inte man behöver oroa sig för att känna igen folk eller inte, för i himlen finns ingen sorg!! och grejen är den att vi kommer aldrig ha bra svar med jag är säker på att gud har stenkoll på hur han har tänkt att det ska vara och allt han vill är att vi ska ha det bra vettu! så om du börjar tänka på att själarna lever vidare så blir det ett helt annorlunda tänk!



sluta aldrig tänka och fundera! du är grym! många kramar

2011-08-05 @ 16:48:16
URL: http://emmalinderoth.se
Postat av: Evelin.

Har också funderat mycket på det där.... Mycket.

2011-08-05 @ 17:08:19
URL: http://evenelle.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag har också tänkt att det bara är själarna som på något sett finns kvar i himmelen.. och det tror jag fortfarande. Men däremot tror jag att man kanske kommer leva vidare som barn. För Jesus säger flera gånger att han vill att vi ska leva som barn, att vi aldrig skall sluta vara just: barn. :D

2011-08-06 @ 00:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback