Jesus kör lite bil och knallar runt lite

Idag har jag varit på kökskolan och gjort ett litet prov som inte alls gick nå bra. Tycker verkligen inte om kör-teori. Älskar praktiken, men dessa onödigt avancerade frågor gör mig tokig. Fast jag fick frågan av en tjej som satt vid datorn bredvid mig "Pluggar du också till körkort för bil?" och då måste man ju vara typ gammal (2-3 år äldre än vad jag är?). Det tyckte jag var lite kul, och som jag sa till pappa "Man blir ju hellre tagen som tjugo än som tio när man är femton!". Sen åkte jag till Fia och så cyklade vi tillsammans med Cissi och Ronja mot Clara och hade det superkul där!
Igår var jag på UR-möte med styrelsen (alltså både unga och gamla från församlingen/SMU) vi pratade om WWJD. Och vart Jesus skulle tagit vägen om han svängde av e4an i Tierp (eller din stad där du bor), vad tror du? Fundera på vad du tror att han skulle tagit vägen och vad han skulle gjort om han kom. Jag återkommer med våra förslag senare. Nu lär vi alla sova och tagga för skolstart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback