Malin- Läraren utan nyckel!

Jag är så sjukt glad! Riktigt happy alltså! Jag har haft ganska lätt att komma upp på morgonen både igår och idag och kunnat äta frukost. Det har varit skönt att cykla till skolan i den svala och friska luften. Härligt att komma till klassen och skratta tillsammans. Det har varit lugna dagar, vi har inga skåp än eftersom att vi ska få nya, så vi har typ inga böcker heller för vi har ju ingen stans att lägga dem. Jag är rätt nöjd med schemat, vi slutar alltid 14,05 vilket är dåligt men men.
Idag gjorde jag en sak jag aldrig trodde jag skulle göra. Jag svarade i telefonen i lärarrummet! Jag var där med min engelskalärare och min svenskalärare när telefonen ringer och min svenskalärare suckar och säger "Malin, svara" Jag kollar undrande på honom och frågar "Ska jag?" han säger att jag säga "Spår 2 Malin" så det gjorde jag. Damen på tråden skulle egentligen inte dit utan till nån annan men började babbla på om antal potioner som de beställde till en förskola utanför Örbyhus. Hon ställde nån fråga om hur det skulle rapporteras när jag stod som ett frågetecken och sa vänligt "Ett ögonblick ska jag kolla bara.." Höll för luren och pratade lite panikslaget med min svenskalärare och frågade vad jag skulle göra, jag visste ju inget! Han tog telefonen och damen sa till honom att växeln kopplat henne till någon Malin men att hon försvann. Som jag skrattade!! Jag tror faktiskt jag är rätt duktig på att låtsas att jkag fattar fast jag inte gör det, i alla fall via telefon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback