Oroligheter

Idag skulle jag kliva upp tidigt, halv åtta närmare bestämt. Imorn är sista dagen på sommarlovet, mitt sista "riktiga" sommarlov. Det är sista gången jag efter sommarlovet kommer gå tillbaka till centralskolan och träffa min gamla klass. Efter nästa sommarlov kommer jag vara tvungen att gå till en ny skola och en ny klass och det är det många andra som kommer göra redan nu på onsdag, Lycka till säger jag till dem och alla andra som ska till nya spännande ställen nu vid skol/arbets starten.
I alla fall så klev jag upp strax efter åtta och var bedrövligt trött och bitter eftersom att hela familjen var nere och i full fart, tupparna gal så jag höll på att bli tokig och det var inte tyst nån stans. Ni kanske tänker att jag som aldrig håller tyst annars borde ju inte lida av det, men på morgonen vill jag ha det lugnt och skönt och gärna vara ensam så jag har friheten att göra vad jag vill för att vakna. Jag började kolla på nyhetsmorgon (Japp, nu börjar dagen som tant) och sedan nyheterna och vädret. Jag nästan chockades av alla dessa oroligheter i världen. Syrien, England, Irak, Afrika och säker fler länder som jag glömt (afrika är en världsdel, men det är för många länder att nämna). Samtidigt som västra sverige har översvämning, det är knivhuggningar och skottlossningar lite här och där. Varför all denna oro och detta stök? Vädret kan vi inte gör så mycket åt, men bomber och svält! Allt förnyas och förbättras i de rika och lugna länderna, varför? Kan man inte ge barnen i Afrika mat istället för att skapa en ny bil? Det finns ju sjukt mycket bilar redan, de duger gott jag lovar!
Jag läste nyss att Khadaffi vill slå till igen eller nått sånt, varför? Vill han att folk ska dö och hans säkerhet sjunka, snart dödar någon honom och det är hans eget fel. Alla avskyr honom, skulle bara de alla ta sig i arsle och gå emot honom så skulle inte han ha någon chans att göra något mer. Har kan inte döda hela världen! Men istället så sitter vi och glor på nyheterna och tänker "Åh, vilken idiot, nån borde göra något!". Vad duktiga vi är på att hjälpa världen alltså! Jag känner mig väldigt stolt över världen som gör så mycket för att göra den bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback