Pluggar igen

När jag var på arenan var jag tvungen att ha öronproppar vilket jag verkligen avskyr. För det första; när man väl har fått in dem i öronen så hör man fortfarande bilarna, men inte dem som står bredvid och pratar. Lite jobbigt för en sån som mig som vill höra typ allt i alla lägen.
För det andra så kändes det som om huvudet skulle explodera, det blåstes upp av luft som inte kom ut liksom.
Men i alla fall så tänker jag på det att man inte hör den som pratar med en, kan folk göra så med flit också? Att de stänger av öronen för att de inte vill lyssna? Gör man verkligen det? Gör jag det?
Rätt som det är så tröttnar en människa på vad man pratar om och bara kollar på något annat och stänger av öronen.
En sak som är sjukt svår är när man är inne i ett program eller en film på teven och så ringer telefonen. Man ska lyssna och ge bra svar i telefonen samtidigt som man omedvetet forsätter att vara helt inne i teven. Det har jag gjort några gånger faktiskt, måste jag erkänna.
Men varför gör man så då? Utan att det är något som distraherar. Pratar folket nu för tiden för ointressant, eller är vi människor för ohyfsade och oärliga? Vill man inte höra något så är det väl bättre att man säger att man inte vill höra, än att man "lyssnar" och sedan inte kan säga ett ord av vad personen i fråga har sagt.
Det är ju faktiskt väldigt oshysst!
Men om personen behöver prata av sig då, är det inte bättre att låtsas lyssna än låta den hålla de inom sig?
Om en kompis har ett problem eller varit med om en händelse som gör att den verkligen behöver prata av sig, och vänder sig till dig så får du se det som att du är utvald. Personen valde att berätta för dig, känn dig hedrad och lyssna på riktigt. Några timmar av ditt liv kan du offra för en person som behöver dig och jag kan lova att om du gör något bra för någon annan, kommer du att tjäna på det i framtiden.
Mitt liv handlar inte alltid om mig, utan om folk runt mig. Ditt liv handlar inte bara om dig, utan också om andra runt om dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback