Corazon

Nu kommer ett inlägg med massor av bra saker. Ett tips kan vara att komma ihåg rubriken och sedan läsa lite i taget när du inte har något bättre för dig. Självklart funkar dert att läsa allt nu med för den som orkar. ;)
"Var hälsade, alla Guds älskade, ni som är kallade att vara hans heliga." Ja, det gäller dig!
  • Gud säger inte: "Du måste be till mig ett antal gånger per dag" Han säger: Om du vill prata med mig, så finns jag här. När som helst. Jag vill gärna lyssna till dig och prata med dig.

  • Gud säger inte: "Du måste gå till kyrkan varje söndag" Han säger: Välkommen till mitt hus. När som helst. Jag vill gärna tillbringa god tid tillsammans med dig. 

  • Gud säger inte: "Du måste läsa bibeln en gång om dagen" Han säger: Jag har skrivit ett kärleksbrev till dig. Du får gärna läsa. När som helst. Jag vill att du ska veta hur mycket jag älskar dig!

------------------------------------------------------
Måste man vara speciell för att man är kristen? Måste det märkas på mig att jag är kristen?
Nej, man måste inte vara på ett visst sätt för att vara kristen. Det måste inte märkas på dig att du är kristen heller, jag tror inte det är något Gud kräver (även om han väldigt gärna önskade att du vågar stå upp för honom). Men för mig så skulle det inte kännas rätt att inte visa det och att inte försöka leva upp till det. Lika som jag skrev om scout på Borgenkyrkan.se så är inte att vara kristen ett intresse eller en aktivitet, utan en livsstil. Självklart så kan det ju bli till ett intresse samtidigt.
Många ser kristna som svart/vita. Att det ska vara si och så. Men jag ser det som en blandning av tusentals färger och nyanser blandade i kärlek.
-------------------------------------------------------------
Jag har fått lånat en bok av Maria som är en uppföljningsbok till våran konfabok. Den heter Corazon och är jättebra. Här är lite bilder som jag fotat ur den.
Att klä sig i rätt kläder.
Din halva och Guds halva.
Gud- dommare eller frihetskämpe?
Ser du vad det står?
Avslutar lite snyggt med världens förövrigt bästa bok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback