Ett löfte är ett löfte

Jag har precis kollat på House, en sjukhusserie med en man som kortfattat är världens bästa och elakaste läkare. Jag kollade inte så noga idag och förstod så gott som ingenting egentligen, men en sak såg jag och den var väldigt rörande. Det är alltid en patient som är dödligt sjuk och de inte finner felet på, de är att lösa det som programet går ut på. Idag pratade läkarna något om att den sjuka mannen skulle ljuga eller inte ljuga för sin fru/flickvän. Det resulterade till att han visste något hon inte visste och sedan fick hon reda på det och lämnade honom iskallt på sjukhuset. Hon sa till läkarna på vägen ut att hon inte brydde sig om honom mer men att hans feber var tillbaks.
I slutet dog mannen och bredvid stor hans fru/flickvän i förtvivlan och grät.
Jag tyckte det var väldigt fint. Att även om dem inte var gifta så hade dem nånstans lovat varandra att älska varandra i nöd och lust, tills döden skiljer dem åt. Och när han faktiskt dog stod hon där, för de hade hon lovat.
Ibland inser man inte det goda man har förän det försvinner.
Såhär kan det se ut på våra UR-möten...

Kommentarer
Postat av: tusse

Var gärna med i dagens blogg hos mig :D Förlåt om du inte gillar sånnahär kommentarer!

2011-12-07 @ 22:11:19
URL: http://tussex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback