Hand i hand med Jesus

När jag ska lägga mig på kvällarna tar ja alltid av mig mina smycken jag haft under dagen. Örhängen, ring, halsband och klocka läggs i sminkhyllan. Igår kväll tog jag av mig mitt konfirmationshalsband med ett kors på, men glömde antagligen lögga det i sminkhyllan. När jag vaknade imorse, täpt, skrovlig och med slem i halsen höll jag mitt kors i handen. Jag vet att jag inte hade det där när jag somnade för jag ändrade frisyr från fläta till knut i sista stund.
Jag tänkte att jag låg i min varma mysiga säng med Jesus i handen. En väldigt härlig känsla.
Något som inte är riktigt lika härligt är att jag tappat bort min mobil. Antagligen så kommer jag vara utan den hela helgen. Effektivaste sättet att få tag på mig nu är att veta vart och med vem jag är och kontakta någon i min närhet. Internet funkar så länge det inte är bråttom. Annars hemtelefonen!
Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback