Trött

Jag hade svårt att sova igår. Somnade efter mycket om och men straxt före 00.00. 00.15 ringer hemtelefonen, privat nummer, typisk telefonförsäljar-röst. Jag svarar trött "Ja, hej det är Malin" damen i andra ändan säger "Hej, det är från polisen. Jag söker Sune Fritzon, det har inte hänt något men..." Jag svarar trött och lite spydigt "Vad gäller saken?" Då jag visste att pappa sov. Polisen frågar om det är min pappa och jag svarar att det är det. Hon frågar om vi har "sånna där långhåriga kossor". Jo, det har vi ju. "Ja, vi får in samtal här om att dem är ute på vägen och att folk håller på att köra på dem." Jag flyger upp och "jaha, ja... jag ska kolla efter pappa." På väg till pappa frågar hon hur många djur vi har och jag svarar helt frågande "Ehhh, jag vet inte riktigt" Insåg i samma sekund att det lät väldigt oansvarigt. Hoppas verkligen att hon hade överseende med att klockan var efter midnatt och att jag faktiskt sov. Sen somnade jag inte förän ett-halv två när mamma och pappa kom hem igen efter att ha jagat in en brunstig ko och stor-tjuren.
Varnar er att om ni åker mellan Tierp och Örbyhus på 292an så kör försiktigt, våra highländare är inte så förtjusta i hagen just nu. Vägen lockar mer och några av dem är svarta och utan reflexer även i mörker...
Det är inte de små som rymmer numera, utan de pussgoa jättarna.. :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback