14 februari!

Jag har bestämt mig för att jag ska kunna rimma! Min farfar är en riktig stor rimmare, och skriver verser på flera sidor! Men farfar är ganska gammal och skröpplig nu, så jag har bestämt mig för att göra honom stolt! Vilket innebär att kunna rimma! Så ni mina läsare kommer att få läsa lite rimm med jämna mellanrum!
Här kommer tre stycken om alla hjärtansdag, som jag kom och tänka på igår när jag skulle sova!

Idag är det alla hjärtansdag,

dags att i kärleken ta tag.

Rosorna på bordet doftar ett slag,
och Valentin har namnsdag!


Kupidos timma är kommen,
februari månad här.
Kärlekens dag varmt välkommen,
Du gör mig alldeles kär!


Vad vore livet utan Dig?
Vad vore livet utan Mig?
Vad vore livet utan vänner?
Vad vore livet utan de vi känner?

(den sista är en omskriven "namnsång" man sjunger på dagis)

Glad alla hjärtansdag!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback