Bakad potatis

Igår beslutade jag mig för att göra bakad potatis till lunch idag. Så jag kollade upp ett recept på hur man gör, jag har aldrig gjort det förr å lite hjälp kan man ju behöva då!
Efter en timme i ugnen sitter jag nu och äter.




Till vänster har ni potatisen med paprikaröra.
Paprika, 1/3
Purjolök, liten bit finhackad
Lime, saften från en halv
Gräddfil, 2-3 mks
Örtsalt
Peppar

Till höger har ni potatisen med avokadoröra (min favorit)
Avokado, 1hel
Keso, ca 1dl
örtsalt
peppar
Kom ihåg att för mer (och godare) smak, mosa avokadon och mixa inte!

Ni har säkert lagt märke till att jag tycker det är superkul att mixtra lite med recept och så.. Så ibland (särskilt när det är lov) så får ni se lite recept här på bloggen.

Jag är ingen vidare bra fotograf och framför allt inte med mobilkameran, så de ser godare ut och de smakar godare i verkligheten! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback