Bakläxa

Nu känner jag mig lite dum faktist.. Jag har ju inte bloggat på flera dagar! Så antingen så tar vi det lite kortfattat vad som har hänt, eller så skriver jag ett inlägg som är ungefär 5inlägg långt.
Jag gissar mig till att ni inte orkar läsa ett 5dubblat inlägg,(och jag orkar nog inte skriva ett heller :P) så vi tar de kortfattade!
Kom nyss på mig själv att jag är väldigt bra på att skriva samanfattningar (iaf i jämförelse med att skriva "ut" allt, asså göra en kort text längre..), men när jag ska prata så berättar jag alltid en hur lång beskrivning/"förtal" och så är det en meningslös eller pytteliten poäng med de hela!

Vad gör man på scouterna? "Man täljer, gör knopar, grillar korv och scoutmässiga saker."
Nej inte i Tierp, inte tonåsscouterna ialla fall! I onsdags var de pm (patrull möte) och vi hade en ledarfri kväll! Vad gör man då? Jo man rensar köksskåpen, (men hittar inget fresatnade förutom popcorn.) Man poppar popcorn och sitter i en soffa och pratar. Sen trötttnar man på de, och försöker koppla in en dator till projektorn (de finns ingen tv..) och lyfter ner en soffa. Man poppar mer popcorn och sitter sedan i soffan och kollar på parlamentet på tv4 play, tillsammans med de bästa gummi ankorna ever!

Vad gör man på konfan? "Jo man läser ett evanielium ur biblen, och säger Ja, prästen/ Nej, prästen"  Nej Nej Nej! Absolut inte! Man fikar och pratar, skriver bra saker om varandra. Och pratar om Gud ur ett ungdomligt perspektiv, ser ett drama och diskuterar om de är OK att tvivla på Gud. Vilket de är!

Vad gör man när man städar kyrkan? Man blöttorkar ljuslycktor och tandborstskurar toalettstolar och golv!"
Nä, inte om man heter Malin. Då damsuger man sofforna, (och har kuddkrig med sig själv) kollar att de andra städar... :P och kutar runt för att ha allt man behöver för att göra en fulländad städning!
 
Vad gör man på ett årsmöte? Sitter på en stol, säger ja när man ska och antecknar i mellanåt"
Nej! På SMU i Tierp så äter vi godis och gör sharader. Vi kollar på bilder på ledarna, och bestämmer vad UR ska jobba med!

Och slutligen! Vad gör man när man heter Malin Fritzon och är hemma? Jo man pluggar och bakar, planerar andakten som skulle hållas efter årsmötet. Man viker tvätt och går ut med hunden. Och så sover man såklart!
Och ikväll, 19.00 är man i storvreta på NU!/ ungdomsgtj, och träffar massa fina människor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback