De där vi kallar "att be...."

Jag har de senaste dagarna tänkt på de här med att be. Och vad man ska be om... Jag kunde ganska snart förknippa till en scen i Bruce den allsmäktige. Bruce kommer till Gud, de kan vara när han dör men jag vet inte säkert. Ialla fall, Gud ger honom i uppdrag att be en bön. Bruce ber (kommer inte ihåg ordagrant) men de innefattade fred på jorden och att all svält ska dö ut mm. Och Gud svarar att de funkar alldeles utmärkt... om han vill bli miss America. När du ber, ska du be om de du bryr dig mest om! Han frågar Bruce vad han bryr sig mest om, och Bruce svarar Grace. (hans sambo som dumpat honom för att han blev så annorlunda) Gud ställer följdfrågan "Do you want her back?" och Bruce svarar att Nej, jag vill att hon ska vara lycklig!
De samanfattar även till "Om du älskar något, så släpp det fritt!" Bruce ville inte ha tillbaka Grace för hans skull, utan skulle hon komma tillbaka till honom så var det för att hon ville de.
Jag tycker det är starkt!
Jag känner att jag kan ibland ha svårt att konsentrera mig på vad jag ska be om, jag vill ju att de ska gå bra på provet. Jag vill be för alla mina kompisar, och ibland någon mer än en annan. Samtidigt tänker jag på vad jag ska ha för kläder på mig dagen efter, och om jag ska laga mat. Och vad gör den, och den personen nu? Jag tänker alldeles för mycket! Men mina böner går i uppfyllelse ändå! (okej, kanske inte alla...men ändå) De jag vill komma fram till är att Gud är god och just nu konstaterade jag att de engelska ordet för Gud, är God. Och god på svenska är ju ja god (snäll typ asså), så de är ju inte så svårt att komma ihåg!!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Men tack malin! Du är himla fin du också, både inuti och utanpå

2011-02-23 @ 22:32:14
URL: http://lovahaisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback