Hej vintern! Kan du ta och försvinna nu? Tack på förhand!

För att gå till Vallby krävs det täckbyxor, dunjacka, mössa, vantar, vinterstövlar, och ibland tjocktröja och reflexväst! De är för mycket, för en sån liten bit!
En sommardag sticker jag mina bara fötter i träskorna och går! En sån härlig känsla att bara kunna säga "Elton kom så går vi till farmor!" Bara sådär! Inte en massa kläder (ytterkläder för att förtydliga!) och extra arbete för att gå och hälsa på farmor och farfar eller kossorna!
Springa tvärsöver åkrarna med armarna utsträckta, och känna vinden i håret! Att överhuvudtaget kunna gå över en åker utan att ha snö över knäna! Den dagen då man kan gå ut utan att ha jacka eller skor. Då jag kan låta ytterdörren vara öppen utan att pappa stänger igen! Och den sekunden då jag ser de lilla gula ljuset lysa under gräset. Då jag kan säga till Alice att de finns tusilago längs vägen, och hon frågar om hon får gå ner och plocka en bucket för att ge till grannarna. Den dagen vill jag ha!
I fjol sa alla "Åh vad roligt att det är snö på sportlovet!" Visst de var de väl, men de var då! Pytsan säger jag nu, de har varit snö i 4månader nu FYRA! Helt sjukt, de är 1/3 av året! Och nu säger jag de på Malin sätt! Vad är de ser? Nu är de nog! Nu vill jag ha sommar! eller vår ialla fall!

Highland:arna och Elton längst ner!





Bilder tagna med min mobil (därav kvalitén) från dagens lilla vallbyrutt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback