Sådär på kvällen...

VARNING! Bakterie/smuts känsliga läsare bör scrolla ner till nästa inlägg. Jag tänker inte hållas ansvarig...





Nu ligger jag i min säng med datorn i knät. (Känner mig stolt att kunna ha datorn i knät utan att bli mos)
Men för ungefär 10minuter sedan så borstade jag mina tänder, och funderade då lite på vad jag gjorde egentligen.
Jag konstaterade att jag hade en tandborste i min mun. Inget konstigt med de, om man inte tänker ännu längre.
Vart var tandborsten innan du tog den? I tandborstmuggen. Vart står/sitter tandborstmuggen? På väggen bredvid/i badrumsskåpet.
Jag nöjer mig med de svaren. Tandborsten är alltså antingen i eller bredvid/under badrumsskåpet, och badrumsskåpet står i badrummet/på toaletten. Och där släpper man ut onödiga (och dåliga) bakterier, (om vi nu tar det på ett lite finare sätt) eller rakt på sak, vi kissar och bajsar där. Spolar vi utan att fälla ner locken på toan (alla) sprutas de upp en massa bakterier i luften. Och tänk om de råkar komma på tandborsten!
Alla har nog nån gång varit med om att de luktar förbaskat illa på en toalett? Och hur frächt är de att stoppa något som varit inne i den stanken, i munnen? Även om man sköljer av den och har på tandkräm.
Du skulle aldrig äta lunch på en talrik, skölja av den med kallvatten och sedan äta middag på samma.
Syftet är inte att ni ska sluta borsta tänderna! För de blir ialla fall renare i munnen när man har borstat än innan! (kan tolkas fel, men de är antagligen sant!)
Egentligen vet jag inte vad de var för syfte alls, men vissa människor tycker säkert att de är spännande att läsa om snuskiga bakterier. Själv föredrar jag blommor eller nått trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback