Tomater

Idag vid middagsbordet, pratade vi om tomater. Och vilka olika strukturer det framkommer i. Här är vårat resultat!

Jag: Färska..
Mamma: och så finns det ju krossade och torkade, har du smakat de nån gång?
Jag: Nja.. (torkade asså)
Pappa: Och så finns det ju tomaterna man åkt förbi....
*tänkande tystnad*
Pappa: Passerade tomater!
Mamma och Jag i Kör: Hahahahahahahahahahaha...
Alice: hahahahaha!


(när jag berättade för Fia)
Fia: de var ju inte ens roligt
Jag: fattade du då?
Fia: Ja
Jag: Vi hade ialla fall en 5min paus i ätandet för skratt, innan vi kunde forsätta middagen!
Mamma i bakrunden: Hahahaha!


Nu ska jag mig en dusch, och gå ti sängs! Imorrn ska jag me pappa tilll jobbet inne i stan, och så blir det säkert lite shopping me!

Ha det så bra!


Kommentarer
Postat av: Linda

Ni är ju för Goa ni!

2011-02-23 @ 16:26:44
URL: http://Tjenarelinda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback