Blöt!

Regnet de faller och snön den far bort,
den här vintern vart allt annat än kort!
Vatten hörs pola i bäck och å,
de är våren som tippar på tå.

Den som har ägnat 2timmar ute i snön med två 5-6åringar, är allt annat än torr! De gjorde jag och jag är blöt. (kan ochså bero på att jag har duschat...) Jag åkte skoter för första gången på flera år, grymt kul! Men väldigt dåligt för miljön! Hm.. varför måste allt roligt vara så dåligt? Fast de finns ju ändå roliga/bra saker man kan göra..
När snön har försvunnit kan du..

- Gå på promenad,
de är alltid nyttigt att röra på sig. Man får tid att tänka och fundera. Kanske ta med sig kameran och fota lite... (kan göras både själv och i sällskap) (Y)

- Plocka blommor, leta efter den första tussilagon. Eller ge mamma en fin bukett midsommar blomster! Uppskattas och är roligt, vill du kan du ju mixtra lite med en snygg uppsänning!

- Städa garaget, familjen blir garanterat överlycklig! Och kanske kan du käna lite extra kosing på de hela! (Y)

- Bada, du lär nog vänta lite längre om du tänker bada i pool... Men hemma spa med en kompis sitter ju aldrig fel! Bra för både kropp och själ!

- Gå till kyrkan, är de andakt, gudstjänst (RPG) eller en SMU aktivitet så är de bara att ta sig dit! Trevligt värre, man får träffa andra människor som kanske delar en tro.. (Y) De gillar vi!

- Skogstripp, Plocka blåbär, svamp eller gör en liten "naturhörna" på altanen/balkongen! Frisk luft på köpet!

- Baka, bjud familjen kompisarna eller grannen på nybakta bullar! En vänlig gest kan du få stor nytta av i framtiden!

 

(de här inlägget skrev jag på söndagskvällen.. men de publicerades inte av ngn komstig andledning. Så de kommer nu istället!)  

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback