You came from heaven to earth too show the way, from the earth to the cross my dept too pay.

Säkert ett antal felstavningar på rubriken där nu, menmen!

Idag hade vi kultur friluftsdag (eller nått sånt konstigt), jag var i den gruppen som gjorde film. Vi skulle skriva manus, regisera agera klippa filma och hela kittet. Vi blev först tillsagda att skriva ner precis vad vi tänkte på, när instruktören sade ett ord, påstående eller en fråga. Ganska skönt att aldrig stanna pennan, utan bara skriva precis vad som finns i hjärnan.
Sen så vart vi indelade i två grupper med ca 10st, i gruppen blev vi sedan indelad i yttligare 3 grupper. Varje grupp skulle sedan beskriva en karraktär precis hur den såg ut, hur den mådde vad den hette och tänkte på. Sen skulle vi försöka klistra ihop de tre karraktärerna till en helhet.
Vi gjorde en 15årig tjej som bodde med sin pappa i en herrgård, mamman var på psyket för att pappan misshandlat henne. Men fick alla att tro att mamman var den knäppa. Och nu misshandlade han henne istället. Sen hade vi en galen lönnmördande 81årig tant. (inga kommentarer) Och en 54årig gubbe som var mobbad och bodde i en kartong bakom konsum...
Resultatet blev som så att flickan som blev döpt till Sofia, (Inte jag som kom på namnet!!) är ute och går när hon plötsligt snubblar över en uteliggare. Han börjar förfölja henne och hon blir rädd, men sticker när han blir våldtagen av en full clown. Från sitt gömställe bakom ett träd i skogen, ser hon hur den efterlysta lönnmördaren "Rutt-Rut" försöker döda Åke (konsummannen hon snubblade över) med en kniv. Hon tar upp en snöboll och kastar den på Rutt-Rut. Åke blir glad och tycker att de är bästa kompisar nu, men då kommer hon på att hon ska hitta sin mamma. Och hon springer till psyket.... 

Helt sjuk film! Kan inte förstå att jag gick med på att göra de egentligen, hela Tierp måste trott att vi var helgalna när vi filmade de hela! Men ganska roligt hade vi ialla fall! 



Jag kan ochså meddela att denna vecka drar alla SMU aktiviteter igång! I måndags träffades unga röster, imorrn kl 18 träffas scouterna. På torsdag börjar konfan (OBS i Ö-hus!) på fredag klockan 18 övar teen choir, och 19.30 är det Tonår! Och så på söndag så ska jag vara med och dramatisera i gudstjänsten, och så är de självklart VÄXTHUS! Ta gärna med någon bekant liten unge och kom och kolla och lek, du själv kan passa på att gå på gudstjänst. Har du inte nån "liten unge" att ta me så kom gärna ensam, med mamma eller med en kompis! Du är hjärtligt välkommen!! 



Jag har fastnat för en låt! De är Linda som inspirerat mig, fast hon vet nog inte om de... Jag satt nämligen och lyssnade på en spotify lista som heter "Hey Jesus" av henne. Då kom den HÄR låten, och jag smälte direkt! Sån poäng! Jag tycker att de är så härligt att någon tagit sig tid att skriva en hel låt, om en sån här sak som just Sverige! Att de finns folk som tänker så långt! En låt som verkligen uppmuntrar oss till att vara tacksamma och be för saker som gått snett. Nån som tror att de hjälper och vill från djupet av sitt hjärta att vi ska be! De får åtminstånde min tro att utökas och vara mer självklar!
Så TACK Linda för att du hade låten på din lista så jag fick höra den! 
Kram! <3  

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vad hette låten? :)

2011-01-18 @ 21:44:28
Postat av: Anonym

Inte behöver du tacka inte. :) den e härlig,

2011-01-19 @ 20:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback