Glädje sprida blommor små i vår engen lilla vrå.

Ännu ett citat från en av farmors bonader.

Idag hade jag en intressant konversation med Matilda på facebook. Vi pratade först om kramar, och sen om glädje. Vi sa att de var så härligt att vara glad!
"Tänk att inte gilla att vara glad!"
 Om det finns någon på denna jord, som inte tycker om att vara glad. Så ska den personen ha en enorm bamsekram!
Jag tror faktiskt inte att de finns någon som inte tycker om att vara glad.
Däremot så vet jag att de finns många som inte är glada, men som hemskt gärna skulle vilja vara de. Och vad kan jag göra åt de? Många skulle svara att de har inte jag me å göra. Men de har jag faktiskt! För jag vet att vad som än händer, om de är något litet eller något jättestort. Så finns det hopp! För det finns Gud!
Jag kan skänka pengar till behövande, det finns många olika sätt att hjälpa till på. Men de som precis alla kan göra. Fattig eller rik, tjock eller smal om du har tid eller inte... Så kan du ALLTID be! Be för de som behöver, be om hjälp eller tacka! Gud vill veta allt! Och om du frågar så svarar Han. (Som mina konfaledare sa,) "Ja" "Nej" eller "Ja, men inte som du tror". (och inte alltid så tydligt som du hoppades på...)
Om du känner att du vill göra något, så finns det faktiskt "bloggare för varenda unge" och Linda är en av dem!
Kolla gärna in hennes fantastiska blogg, och läs om vad ni kan göra! Annars så skulle jag hänvisa dig till din kyrka/en kyrka nära dig, de vet garanterat hur du kan göra!


Jag är glad! Jag är lycklig! Jag är stolt!

Jag är glad att jag får leva, jag är glad att jag har fått träffa så många otroliga människor! Jag är glad att jag får lära mig massor av nya saker. Jag är lyckligt för att allt/(de mesta iaf) faller på plats! Jag vet inte vad jag gör om 2år, men jag vet att jag kommer vara något väldigt vackert! För jag kommer att vara mig själv!

Och jag är stolt, stolt att få kallas kristen! Stolt för vad mina vänner gör, och för vad jag gör.
Och defentivt är jag otroligt glad att jag får dela med mig av vad jag tror och tycker, här på bloggen!
Fantastiskt!

 Och du... om du ser någon som är ledsen, ge den personen en kram eller ett glädjande ord!
Från mig till Dig, en kram! Kalla de en "kedjekram" eller vad du vill, men jag vill att du delar med dig av den! För de dör du inte av! Men någon annan dör just nu, så håll i dina nära och kära! Och krama dem som alldrig förr!


Kommentarer
Postat av: Linda

Man kan verkligen säga att du och Sofia gjorde mig glad med erat brev i tisdags! Riktiga glädjespridare!



Och du är så klok malin!

Kramkramkram

2011-01-13 @ 09:25:45
URL: http://tjenarelinda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback