Malin Margareta Fritzon

Nu har jag tänkt att ni ska få veta lite (mer), om vem jag egentligen är. Väldigt kortfattat!


När vi ringde in de nya året, såg jag ut ungefär så här. (beklagar kvalitén)

Som ni ser på bilden, har jag långt (här är de ganska mkt uppsatt) blondt hår.
Själv är jag däremot inte så lång.
Min stil är ganska gammal/tantig, de är egentligen hela jag.



Min familj är bönder. När jag var typ 2år, så skruvade pappa fast en röd bebisgunga, på en bräda som sen låg i traktorn.
På så sätt kunde jag vara med, utan att vara ivägen.
"Highlendarna" på bilden ovan har vi bara haft i några år, innan hade vi mest "vanliga" Angus.


Den här bilden är från 05 eller nått sånt. Då var jag 9år, och jag hade varit scout i 8år.
Pappa var scoutledare, jag var pappas flicka. Mer förklaring än så har jag inte.. ;)




Bonde + scout = Naturmänniska
 Jo jag älskar att vara ute i skogen, leka i snön och köra traktor. Fast jag tror inte de märks så mycket på mig?
De flesta känner nog mig som den personen på bilden ovan. Läppstift och högklackat,
eller som en av tjejerna i min klass sa "Malin är en sån där ska man vara fin får man lida pin människa".

Då kan man ju undra varför? Jag kan ju börja med att säga, att jag är inte så god vän med mjukisbyxor.
Jag trivs inte i att känna mig nyvaken (vilket jag gör om jag bär mjukisar).
Men jag har absolut inget emot att andra har de på sig! Därav jeansen. 
   Kyrkan har för mig alltid varit ett ställe, där man ska vara lite extra fin. De var ju då som man som liten, fick veta massa om Gud,
och de var ju där han fanns! Och ska man träffa Gud så måste man ju vara fin!
(de märks nog ganska väl att jag var oerfaren på den tiden)
Men de har hängt kvar, jag kommer seriöst inte ihåg, senast en söndag jag hade långbyxor i kyrkan.
Och kyrkan har kallt golv, därför har jag alltid haft inneskor. Sen har klackhöjden bara växt ;)
Och så sminket! Ingen i min familj, eller släkt sminkar sig. Så de här med smink var ju jätte stort!
Jag började med en liten fjärilsdosa, och sen har de blivit mer, och oftare.
Jag tycker fortfarande de är jättekul, men jag sminkar mig inte varje dag. Jag har sällan smink i skolan.


Och så lite insida...

Jag börjar ofta med en extremt lång inledning/förklaring, så jag glömer(och alla har tröttnat på att höra) den lilla poängen.

Jag bryr mig om nästan allt. Den enda (tror jag) jag har sagt "jag bryr mig inte!" till är min 6åriga lillasyster.

Jag skulle nog säga att jag är en väldigt omtänksam person, även fast jag inte alltid visar de.

Om jag under en gudstjänst, andakt ect, ser någon som gråter får jag panik!
Vet jag vad de gäller, så börjar jag gråta själv me.
Annars så bara skär de i hjärtat, att se någon vara ledsen! (Man kan gråta på andakter utan att vara ledsen,
men tanken på att de är ngt negativt är ju stor)

De största som jag tycker är en egenskap, men som alla inte riktigt håller med om
 (på den possitiva sidan alltså) är att jag kan prata!

Jag kan hålla låda i timmar utan stopp. De finns alltid nånting att prata om, så varför inte göra de?

Jag brukar köra på "Gud har gett mig talförmågan, så varför ska jag inte andvända den?"
(fast jag böjer de åt olika håll, så de passar bättre in i sammanhanget :P )

En annan av mina egenskaper är att jag tycker om salt. Vadå salt? undrar ni nu.
Jo jag tar allting med en liter salt, istället för en nypa. (fast jag tyckte de blev lite roligare ovan)
De kan också vara därför jag många gånger säger först och tänker sen. (Och de sista gillas inte!)

Jag tänker inte skriva några negativa saker, om mig själv (förutom de som redan kommit upp).
Och de är av den enkla andledningen, att de inte är bra att klanka ner på sig själv! 

Därför ska DU ska få en utmaning av mig, som jag vill att DU löser helt SJÄLV! 
Kom på 3saker med dig själv, som du gillar! Tre saker som du tycker är bra med dig själv. 

Flera av er kommer säkert på 10saker ni INTE tycker om med er själva, och 1 som ni faktiskt gillar.

Steg två skulle jag säga, är att skriva ner de är 3 bra sakerna på en lapp. Sätt den gärna på anslagtavlan, eller lägg den på sängbordet.

Sen får du skriva ner alla dåliga saker, som du vill bli av med på en lapp. Riv sedan sönder eller bränn upp den! Gör vad du vill med den, men gör dig av med den!    
 De kan ta år för vissa, och fem minuter för vissa. Men jag uppmanar DIG att försöka! 
Gud är med dig! Lycka till och go forsättning på 2011! <3

(Jag var ganska trött när jag skrev de i mitten, så känns de flumigt är de därför)
 


Kommentarer
Postat av: Matilda O

Malin du är en fantastisk människa och skriver jätte bra på din blogg. När jag läste detta inlägg var det precis så jag tycker att jag lärt känna dig!

God bless you! Kram

2011-01-05 @ 23:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback