Solstorm och Bruce almighty

Idag har jag sett två filmer, en forsättning från igår på SOn i skolan. Och en på konfan. Ni kan ju gissa vem som var vart?


Solstorm såg vi i skolan. De sker ett mord i en sekt i norrland, och sedan handlar restan av filmen om mordutredningen. Och lite runt i kring. De är en mycket detalj fylld film, alltså inte värdens bästa film för mig att titta på. Den är väldigt hemsk, och vissa gånger satt jag som "öppna inte dörren, öppna inte dörren!" tillfälle. Om ni fattar, jag visste vad som skulle hända men jag kunde inte göra något åt de! Och sen blev de inte riktigt som jag förutsagt heller... Som kristen tror jag de är extra svårt/jobbigt att kolla på den här filmen, för de andvänder samma bibliska fraser som vi gör i kyrkan.ex historien om hur lärjungarna visade bort baranen från Jesus, och Jesus sade att barnen var viktigast. Fast de över fundamentaliserar de så de blir fel, helt fel!

 

 Bruce den allsmäktige såg vi på konfan idag! Jag har sett den många gånger förut, men den är ändå så grymt bra! Jag tror många av er också har sett den, men för att friska upp minnet så drar vi en liten kort handling. Bruce klagar på Gud för att han tycker allt är skit, och Gud gör inget åt de. Sen plötsligt får han ta Guds plats, men han glömmer visst att de finns andra människor... Garanterat en film att rekomendera! Både skratt och tårar, kan inte bli bättre!

God bless all of you! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback