Stjärnornas personliga tips!

Inspiration: FRIDA tidningen...

"Glöm aldrig bort dig själv" Lita på din magkänsla, fastna inte för grupptryck och gör som DU vill!

"Du måste inte se ut som alla andra!" De är kanske inte konstigt att man är lik sitt syskon, mamma eller farmor. Men du behöver inte ha lika kläder och lika mycket smink som kompisen har! Du gör som DU vill, som DU tycker är bekvämt och bra för DIG! 

När jag tex skulle packa till nyårslägret, så frågade jag mamma "Har du nå förslag på vad jag ska ha me mig?" "Tjöjor byxor kudde tandborste." Eller nått liknande fick jag till svar då. Även fast jag menade den kjolen eller just den tröjan.
Frågar jag i eftermiddag vad jag ska ha på mig ikväll på tonår och kören, svarar hon säkert nått liknande som "Jeans och en tröja".
Och ändå undrar hon varför jag pratar så mycket i telefon?

Saken är den att alla frågar säkert om andras åsikter, hur man ska se ut och dyl.. Och de är okej till en viss gräns. Jag har kommit på att de inte är nån idé att fråga mamma vad jag ska ha för kläder på mig, eller vilket läppstift jag ska ta. Men ändå gör jag de, bara för att!

Jag vet att Amanda tycker om min stickade klänning, jag vet att farmor hatar att jag andvänder smink. Och jag vet att nästan alla av grabbarna, tycker att klackskorna är helt onödiga! (De kan ju göra ont på tårna ibland..)
Men bara för de, så betyder de inte att jag bryr mig om de.. Jag lyssnar och tar åt mig, men de betyder ju inte att jag följer de.
Jag kan anpassa mig, de är tex helt onödigt att ha smink hos farmor och farfar på bondgården. Och varje gång jag ska träffa Amanda, så har jag inte den där klänningen. Och klackarna... Jo, jag har inte klackar på scouterna! (och inga höga i skolan heller..) Jag har smink och klackar fast de inte alltid uppskattas av vissa i min omgivning,  men för att jag vill!

Tips!
Om någon säger att din fina tröja är ful, börja inte böla! Säg istället Tack! Jag älskar din me! Eller okej jag tycker din är fin iaf!

Och idag är det kramdagen! Så KRAM på er alla underbara människor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback