The holy bible!

Jag skrev nyss i de förra inlägget, att jag inte kom på något att skriva.
Men nu kom jag på de mest självklara ämnet. Konfan såklart! Idag var första gången på konfan, grymt kul att komma igång igen!
Vi gick igenom bibeln på "olika sätt" som skulle jag uttrycka de. Olika biblar och olika sätt att läsa bibeln på, godis bibeln och kortleks bibeln. Hur många timmar de skulle ta att läsa bibeln högt, och hur många timmar de tar (ungefär) att läsa bibeln tyst. (kommer dessvärre inte ihåg hur många de var.. 50 och 80 eller nått?)
Och om man läser 4kap varje dag så tar de 331(?) dagar att läsa ut hela bibeln! Lite kortare än ett år alltså! De är ju toppen! För om jag börjar nu, så är jag klar före nyårslägret. Och kanske kan jag ta en paus på sommarlägert/scoutlägret me! Men jag skulle också antagligen ha tröttnat på att läsa efter en vecka...
Sen så gjorde vi ett test i con dios om vilken bibeltext som passade mig... Efter de kom de som jag tyckte var roligast! Tävlingen!!! Vi har smågrupper, och i de var vi! Vi fick 9bibelord att slå upp, hitta substantivet i versen. Springa till ett av 3 rum i olika delar av Ö-hus missionskyrka, och hämta en bild på de substantivet. Sedan skulle vi visa fluddern, och få 9nya ställen att slå upp... När min grupp vann, sa de andra "Men de är ju fusk, ni har ju Malin!" Jag anses alltså som de mest kyrkliga i vår konfa grupp. Ganska roligt tycker jag! Och på köpet så vart man ju lite bättre på att slå i bibeln! Bättre konfagrupp kunde vi inte fått!

Kommentarer
Postat av: Fia

Måste hålla med om att vi inte kunde få en bättre konfa grupp :)<3

2011-01-21 @ 14:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback